Nowoczesne bramy garażowe i drzwi wejściowe

Nowoczesne bramy garażowe przede wszystkim wyposażone są w najlepsze systemy ociepleniowe. To samo odnosi się również do współcześnie produkowanych z wykorzystaniem najnowocześniejszych drzwi wejściowych. Dzięki temu coraz skuteczniej zapobiegają ucieczce ciepła z domu.
Zdecydowana większość inwestorów, którzy zajmują się budową domów, w zdecydowanej większości przypadków decyduje się także na wykonanie przy nim garażu. Jest to przede wszystkim kwestia wygody i komfortu. Jednak lokalizacja garażu bezpośrednio w bryle budynku, a takie właśnie są najczęściej budowane przez wszelkich inwestorów, stwarza mnóstwo problemów natury technicznej. Takie rozwiązanie nie wpływa również zbyt dobrze na wizualny efekt całego budynku, gdyż duża brama garażu na dwa samochody staje się często dominującym elementem elewacji frontowej, przy czym pozostała jej część, choćby była nawet bardzo efektowna, zostaje niemal całkowicie nie zauważalna. Dlatego, biorąc pod uwagę sugestie często niezadowolonych z tego szczegółu klientów, inwestorzy starają się tak dobierać charakter tych bram, aby możliwie jak najbardziej wtapiały się one w architektoniczny styl całego budynku, niczym się nie wyróżniając na jego tle.
Przede wszystkim budując garaż w bryle budynku bardzo mocno należy skupić się na jego odpowiednio wysokiej jakości izolacji, szczególnie tych części przylegających do części mieszkalnej ścian i sufitu. Ważne są również drzwi łączące garaż z pozostałą częścią domu. Specjaliści radzą, że w takim wypadku najlepsze powinny być drzwi o współczynniku przenikania ciepła równym 1, 0 W/(m2K). Warto jednak pamiętać, że choćby nie wiem jak najlepsze drzwi udało nam się wybrać, w pewnych sytuacjach nie da się po prostu uniknąć strat ciepła np. podczas otwierania drzwi czy poprzez wentylację, która w każdym garażu znaleźć się musi, ponieważ tego wymagają przepisy polskiego prawa budowlanego i bez spełnienia tego wymogu, budynek nie ma prawa zostać oddany do użytku. Warto również zaznaczyć, że ogrzewanie garażu nie ma najmniejszego sensu i byłaby to potężna strata pieniędzy. Warto bardziej skupić się na izolacji tego pomieszczenia od całej reszty budynku. Dodatkowo zbyt wysoka temperatura w garażu nie będzie dobrze wpływała na znajdujący się w nim pojazd, ponieważ w takich warunkach znacznie on znacznie szybciej korodować, niż w sytuacji, gdy przebywałby w chłodnym, niczym nie ogrzewanym pomieszczeniu. W celu ograniczenia możliwie jak najbardziej strat ciepła warto zainwestować w montaż dobrze izolowanej bramy segmentowej. Składa się ona ze stalowych elementów o grubości około 42 mm, które bardzo szczelnie wypełnione zostały pianką poliuretanową. W takich bramach pomiędzy każdym z segmentów znajduje się gruba i bardzo szczelna uszczelka, umieszczona również na długości całego obwodu progu. Jeśli zostanie odpowiednio dobrana i zakupiona z pewnego źródła, dającego pewność wysokiej jakości wykonania taka brama skutecznie zapobiega ucieczce ciepła z garażu i stratom ciepła w przylegającym do niego domu.
Są jednak pewne przypadki, w których inwestor za wszelką cenę stara się zastosować wszystkie możliwe środki, aby w garażu utrzymywać stałą, stosunkowo wysoką temperaturę powietrza. Dzieje się tak naprawdę z różnych względów, które nie zawsze są dla innych logiczne i zrozumiałe. W takich sytuacjach inwestorzy muszą zastosować takie rozwiązania, które pozwolą dodatkowo ograniczyć straty ciepła, do jakich dochodzi przez powierzchnie bramy. Dlatego w takim wypadku bardzo często sięgają po bramę segmentową, bardzo dobrze zaizolowaną, składającą się z kilku segmentów o grubości 67-70 mm. Ich zewnętrzna powierzchnia od tej wewnętrznej oddzielona została specjalną, wykonaną z wysokiej jakości tworzyw przegrodą termoizolacyjną. Zrobiono to w taki sposób, aby odpowiednia grubość zachowana została na absolutnie całej powierzchni bramy. To chyba jedyna dostępna brama na rynku, do której wykonania zastosowane zostały takie właśnie rozwiązania techniczne. Dla jeszcze lepszej termoizolacji bramę wyposażono w solidne uszczelki, które umieszczone zostały na łączeniach segmentów. Dodatkowo umieszczono w niej również uszczelkę progową. Takie bramy charakteryzują się również tym, że na wszystkich obszarach gdzie mocowane były okucia, umieszczono potrójne mocowania wykonane z blachy. Poza wysoką ochroną przed nadmierną ucieczką ciepłą, w takich bramach zamontowano pewne systemy bezpieczeństwa, zapobiegające między innymi nieszczęśliwemu zatrzaśnięciu palców, zarówno od jej strony wewnętrznej jak i wewnętrznej.
Dziś producenci prześcigają się w produkcji bram garażowych, nadając im coraz wyższe parametry izolacyjności cieplnej, dzięki zastosowaniu coraz nowocześniejszych technik produkcyjnych. Jednak coraz częściej producenci zapewniają, że jeszcze wyższą niż zakładana, izolacyjność cieplną osiągnąć można poprzez montaż specjalnych ościeżnic, dodatkowych ościeżnic czy specjalnych kątowników wykonanych z tworzywa sztucznego.
Jednak nie wolno zapominać o tym, że im grubsza i bardziej szczelna brama, tym poziom wilgoci w garażu dość znacząco wzrasta. Dlatego między innymi z tego powodu w takich pomieszczeniach obowiązkowa jest wentylacja, koniecznie poprawnie i bez zakłóceń działająca. Do kontroli poziomu wilgoci, który negatywnie będzie wpływał na wszystkie pojazdy znajdujące się w jego wnętrzu, warto zamontować nawet średniej klasy czujniki pomiaru wilgoci. A przy połączeniu go z bramą, uzyskamy możliwość jej automatycznego otwierania, gdy poziom wilgoci osiągnie określony poziom.